Firma perustettu tai ollaan hetken aikaa sitä jo pyöritetty ja nyt tarvitsisi saada kotisivut, jotka soveltuvat pienyrittäjälle. Pienyrittäjällä tässä artikkelissa tarkoitetaan alle 10 henkilön yritystä.
Melkein kaikilla yrityksillä pitäisi olla kotisivut. Vaikka myynti tulisikin pääosin vain kylmäsoitoista, niin on hyvä, että potentiaalinen asiakas pääsee tutustumaan rauhassa yritykseesi tai tuotteeseen. Kuinka saat ammattimaiset pienyrittäjän kotisivut?
Kotisivujen tekijän referenssit eli asiakastyöt
Käy katsomassa tekijän jo tehtyjä sivuja. Hyviä pointteja mihin kannattaa kiinnittää huomiota ovat: sivuston nopeus niin, että sitä on miellyttävä käyttää, sivuston selvyys, hyvin järjestelty ja pääset navigoimaan helposti eri sivuilla. Yhteydenotto pitää olla myös helppoa ja onhan se kiva, jos sivun design on hienon näköistä.
Tekijän omat sivut
Näiden pitäisi olla sellaiset, että sun tekee mieli ostaa. Ja muuten myös samat hommat kuin yllä.
Ylläpito
Kotisivua pitää myös hoitaa ja päivitellä. Jos et itse tätä aio tehdä, niin varmista että tekijä tekee.
Ymmärrä mitä tarjotaan vaikka et ymmärtäisi
Pyytele tarjouksia ja kysele lisätietoja, jos et ymmärrä mitä saat. Hyvä tekijä osaa kyllä selittää Suomen kielellä mitä tarjotaan.
On muitakin asiakkaita
On hyvä jos tekijällä on ollut muitakin asiakkaita. Muista asiakkaista ilmoitetaan kyllä sivuilla, koska luohan se luotettavuutta.
Arvostelut
Muiden asiakkaiden kommentit, sekä esim. Google-arvostelut on hyvä tsekata.
Valitse oikea alusta
Pienyrittäjän kotisivut kannattaa rakentaa WordPress -alustalla, joka toimii missä vain tai verkkokauppaan tarkoitettu Shopify.
Varaa riittävästi aikaa
Toimivat kotisivut voi tehdä vaikka kahdessa tunnissa, mutta aina löytyy hiomista.
Hanki esim. verkkokurssi
Jos haluaa välttää kantapään kautta oppimisen, niin kannattaa ostaa hankkia verkkokurssi. Meillä sattumoisin myydään Kotisivut Yritykselle -verkkokurssia.
Käytä aikaasi myös muuhun
Kuvaa hyvät kuvat kotisivulle, sekä keskity myyvään tekstiin, joka painottuu ratkaisemaan asiakkaan ongelman.
Käy läpi sivustosi päivitykset, sekä pyri tekemään lisää sisältöä sivullesi, esimerkiksi kirjoittamalla artikkeleita. Varmuuskopio sivustosi ja siisti mahdolliset roskakommentit.
Yhteydenottolomakkeiden testaus. Sivuston nopeuden sekä analytiikan tarkastus ja näiden parantaminen. Tarkasta onko rikkinäisiä linkkejä.
Jos sivu alkaa näyttää jo vanhentuneelta esim. kilpailijoihin verrattuna, niin päivitä ilme. Katso, että joka paikassa on oikea vuosi.
Monilla sivuilla näkee ei omia kuvia, eli kuvapankista otettuja kuvia. Kuvapankista otetut kuvat tunnistaa melkein aina. Valmistaudu siis hyvillä kuvilla tai osta kuvaus palveluna. Tiukat myyntitekstit, jotka keskittyvät asiakkaan ongelman ratkaisemiseen. Mahdollisesti joku malli toisesta sivusta, jonka toimii suuntaa antavana omien sivujen rakennukseen.
Sivuja pitää myös markkinoida, eli ne eivät automaattisesti näy Googlen hakutuloksissa. Tai näkyvät mutta ne pitäisi saada mahdollisimman ylös etusivulle tuottavilla hakusanoilla. Eli hakukoneoptimointiin Ja Google mainoksiin kannatta perehtyä.
Osta wp koutsin verkkokurssi yrityksen kotisivujen tekemiseen ja opit tekemään vastaavanlaisia verkkosivuja!